bestuurbrandpunt@gmail.com 020-555 6666

Huisregels

  1. Elk huisje wordt beschikbaar gesteld, inclusief een op normaal gebruik afgestemde inventaris; deze omvat meubilair, verwarming, verlichting, keukeninrichting, serviesgoed, e.d. zoals deze worden vermeld in de huisboeken. Beddengoed, zoals dekens of dekbedden, lakens en slopen alsook hand- en theedoeken, moet het lid zelf meenemen.
  2. Het lid verplicht zich het huisje als een goed huisvader c.q. – moeder, te beheren wat betekent dat minimaal aan het einde van een verblijfperiode een en ander in een goede staat wordt achtergelaten, d.w.z. schoon, gaaf, en voor wat de inventaris betreft, compleet.
  3. Het achterlaten van huisvuil is op geen enkele wijze toegestaan. Het huisvuil dient met de nodige zorgvuldigheid te worden behandeld, dat wil zeggen dat vuilniszakken gebruikt dienen te worden en dat deze op de daarvoor bestemde plaatsen moeten worden gedeponeerd. De regeling van de plaatselijke ophaaldiensten staat vermeld in de diverse huisboeken. Bij vertrek wordt men verzocht een schone vuilniszak in de afvalemmer te plaatsen.
  4. Het meenemen van een huisdier is toegestaan, mits hierdoor aan derden geen overlast wordt aangedaan en/of men zich wat dit betreft houdt aan de regels die gelden op de terreinen van de betreffende recreatieparken. Als U uw huisdier mee neemt naar een huisje, heeft u de verantwoordelijkheid dat u ook in dit opzicht het huisje schoon achterlaat. Goed zuigen en soppen en mogelijk wat anti-vlooienpoeder, op uw eigen kosten, strooien. Bij klachten over een en ander is het bestuur gerechtigd passende maatregelen te nemen. Op het Verblijf / Klachtenformulier is hiertoe een bemerking gemaakt.
  5. De eerder genoemde “huisboeken” bevinden zich in alle huisjes. Hierin vindt men onder andere inventarislijsten, gebruiksaanwijzingen, adressenlijsten van politie, dokter etc. Tevens kunnen hierin nog enkele plaatselijke, nadere huisregels zijn opgenomen.
  6. Het lid dient bij aankomst in een object de inventaris te controleren aan de hand van het huisboek. Afwijkingen hierop dienen aan het bestuur te worden meegedeeld en vermeld te worden op de daarvoor bestemde lijst.
  7. Indien bij het gestelde onder punt 6 geen afwijkingen worden geconstateerd, zal het bestuur er van uitgaan dat bij aankomst van de huurder in een object, de inventaris in complete staat is.
  8. Kleine gebreken dienen indien mogelijk door het lid te worden verholpen waarbij de gemaakte kosten bij het bestuur in rekening kunnen worden gebracht (lampen, lekkende kranen e.d.) Indien men gebreken of storingen niet kan verhelpen dan dient men met het bestuur contact op te nemen.
  9. Completering van serviesgoed en glaswerk dient te geschieden middels identieke artikelen. Indien hier niet in kan worden voorzien, zal het bestuur hierin voorzien, een kleine voorraad is daartoe voorhanden. In principe is het keukengerei, het serviesgoed en glaswerk afkomstig van Blokker. Gemaakte kosten worden vergoed.
  10. De (extra) kosten, gemaakt voor het eventueel afvoeren van onterecht achtergelaten huisvuil, niet schoon achtergelaten huisje of andere tekortkomingen worden aan de laatst verblijvende in rekening gebracht.
  11. Elk lid van de vereniging kan verplicht worden tot het uitvoeren van werkzaamheden ten behoeve van de vereniging, bijvoorbeeld het uitvoeren van werkzaamheden aan de huisjes, voor tenminste één dag per jaar.